KPOP 歌詞 日本語訳

KPOPの歌詞を和訳していきます。

My Universe

 

By: Coldplay, BTS (2021/09/24)

f:id:mjysg:20210924214340j:image

 

You, you are my universe and

君は僕の宇宙で

I just want to put you first

ただ君を優先したい

And you, you are my universe, and I…

君は僕の宇宙なんだ そして僕は…


In the night I lie and look up at you

夜には、僕は寝転がって君を見上げる

When the morning comes I watch you rise

朝が来て君が昇るのを見つめる

There’s a paradise they couldn’t capture

他の誰のものにもならない楽園がある

That bright infinity inside your eyes

君の瞳の中で無限に輝いている


매일 밤 네게 날아가 (가)

毎晩君の元に飛んでいく

꿈이란 것도 잊은 채

夢ということも忘れたまま

나 웃으며 너를 만나 (나)

僕は笑いながら君に会う

Never ending forever baby

一生終わらないよ


You, you are my universe and

君は僕の宇宙で

I just want to put you first

ただ君を優先したい

And you, you are my universe, and

君は僕の宇宙で

You make my world light up inside

君は僕の世界を照らしてくれる


어둠이 내겐 더 편했었지

僕にとって暗闇の方が楽だったんだ

길어진 그림자 속에서 (eyes)

長くなった影の中で


And they said that we can’t be together

そして彼らは言った 僕らは一緒にいれないと

Because

なぜなら

Because we come from different sides

僕たちは違う方向から来るから


You, you are my universe and

君は僕の宇宙で

I just want to put you first

ただ君を優先したい

And you, you are my universe, and

君は僕の宇宙で

You make my world light up inside

君は僕の世界を照らしてくれる


My universe (do do, do do)

僕の宇宙

My universe (do do, do do)

僕の宇宙

My universe (do do, do do)

僕の宇宙

(you make my world)

(君が僕の世界を作ってくれる)

You make my world light up inside

君が僕の世界を照らしてくれる


Make my world light up inside

僕の世界を照らしてくれる


나를 밝혀주는 건

僕を照らしてくれたのは

너란 사랑으로 수 놓아진 별

君という愛によって紡がれた星

내 우주의 넌

僕の宇宙の君は

또 다른 세상을 만들어 주는 걸

また違う世界を作ってくれるんだ


너는 내 별이자 나의 우주니까

君は僕の星であり僕の宇宙だから

지금 이 시련도 결국엔 잠시니까

今のこの試練も結局は一瞬の出来事だから

너는 언제까지나 지금처럼 밝게만 빛나줘

君はいつまでも今のように明るく光っていて

우리는 너를 따라 이 긴 밤을 수놓을 거야

僕たちは君を追いかけてこの長い夜を紡ぐよ


너와 함께 날아가 (가)

君と一緒に飛んでいく

When I’m without you I’m crazy

君がいないと僕はダメなんだ

자 어서 내 손을 잡아 (아)

さぁ早く僕の手を握って

We are made of each other baby

僕たちはお互いが必要だ


You, you are my universe and

君は僕の宇宙で

I just want to put you first

ただ君を優先したい

And you, you are my universe, and

君は僕の宇宙で

You make my world light up inside

君は僕の世界を照らしてくれる


My universe (you, you are)

僕の宇宙

My universe (I just want)

僕の宇宙

My universe (you, you are)

僕の宇宙

My universe, and I

僕の宇宙、そして僕は…

 


My universe

僕の宇宙