KPOP 歌詞 日本語訳

KPOPの歌詞を和訳していきます。

3.각성 [覺醒]

 

Mix tape:RM(2015/03/30)

f:id:mjysg:20190624014107j:image

 

내가 추락하는 그 순간

俺が墜落するその瞬間

누가 내 손 잡아줄 건가

誰が俺の手を掴んでくれるんだろう

무대를 내려온 순간

ステージを降りた瞬間

그 누가 내 옆에 있을까

誰が俺の隣にいるのかな

Just tell me that i can survive

In this cold world, just feel my vibe

I know one day at a time

The sun gon' shine

 


I lost too many friends

You know that i did lost too many clans

Being a singer i lost too many bands

I couldn't help but spit and spit keepin repeatin too many damns

Gotta let my eyes watch too many ends

Outside was a whole battlefield so i bring out the chopper

 

밤마다 내 안에 있는 나 스스로와 싸워

毎晩俺の中にいる自分自身と戦う

심장은 뛰고, 내 동료들은 내 뒷통수를 쳐

心臓は跳ねて、俺の同僚達は俺を裏切る

회사 가더니 병신 다 됐다며

会社行くって言ってたのにクズになったって

Yeah fuck you I'm an idol, yeah yeah i'm an idol

한 땐 싫었지만

ある時は嫌いだったけど

now I love to get that title

방송 나와서 끝끝내 부정하는 누구들관 다르게

テレビに出て最後まで否定する誰かとは違って

이젠 온전히 날 인정하고 그저 나는 나를 해

今や完全に俺を認めて ただ俺は俺のまま

아이돌인지 아티스트인진 사실 중요한 적 없었지

アイドルなのかアーティストなのか 実は重要だったことはない

니들이 날 보는 시선. 그게 나일 뿐이었었지

お前らが俺に向ける視線、それが俺なだけだった

타이틀에 연연하고 수식어에 목맸네 

タイトルにこだわって 数式に頼った

잘 들어봐 시간이 지나 조금은 더 똑똑해진 놈의 랩

よく聞け 時間が過ぎて少しは賢くなった奴のラップ

이 말들은 아니야

この言葉は違う

wordplay, it just a warplay the world plays

우린 다시 병정처럼 싸울 뿐 errday

俺たちはまた兵士のように戦うだけ errday

Yehh

난 제대로 걸어 비트 위에 목숨을 걸 땐

俺はきちんと歩く ビートの上に息を吹きかける時は

이 노랠 부르는 오늘이 나의 두 번째 birthday

この歌を歌う今日が俺の2回目のbirthday

My buddies the way you taught me, the confidence that you got me

was more than 'rarri, lambo mercy, maserati you got me?

이제 그냥

もうただ

come give me an XO. go bring your next soul

끝없는 냉소 but im 랭보 지옥에서 보낸 네 철

終わりのない冷笑 but im ランボー 地獄から送ったお前の季節

BOOM

 


내가 추락하는 그 순간

俺が墜落するその瞬間

누가 내 손 잡아줄 건가

誰が俺の手を掴んでくれるんだろう

무대를 내려온 순간

ステージを降りた瞬間

그 누가 내 옆에 있을까

だれが俺の隣にいるのかな

Just tell me that i can survive

In this cold world, just feel my vibe

I know one day at a time

The sun gon' shine

 


내가 추락하는 그 순간

俺が墜落するその瞬間

누가 내 손 잡아줄 건가

誰が俺の手を掴んでくれるんだろう

무대를 내려온 순간

ステージを降りた瞬間

그 누가 내 옆에 있을까

誰が俺の隣にいるのかな

Just tell me that i can survive

In this cold world, just feel my vibe

I know one day at a time

The sun gon' shine